TIPS KRACHTTRAINING ZWANGERSCHAP

Als je tijdens je zwangerschap wilt blijven sporten, dan zijn er een aantal richtlijnen die je het beste kunt volgen. Ook als je bijvoorbeeld kiest voor fitness met zwangerschap.

  • Geen zware inspanning. Je ademhaling mag versnellen en je hartslag mag voelbaar hoger zijn. Maar je moet wel nog in staat zijn een gesprek te voeren. Is dit niet het geval, dan moet je het rustiger aandoen.
  • Extra calorieën voor de training. Door van tevoren goed te eten, houd je je energie beter op peil en zul je minder snel duizelig worden. Neem ook iets gezonds te eten mee voor tijdens de training zoals een banaantje voor snelle suikers.
  • Drink voldoende, maar niet te veel, tijdens en na de training.
  • Kies een outfit die je goed ondersteunt. Denk aan stevige schoenen, comfortabele kleding en een goede sportbeha.
  • Voorkom oververhitting. Sport dus niet in de zon of in een veel te warme CrossFit box.
  • Wees voorzichtig met high-impactoefeningen, springen en schokkende bewegingen.
  • Doe alleen oefeningen die de schuine buikspieren trainen. Tijdens je zwangerschap kun je beter niet de rechte buikspieren trainen.
  • Blijf ademhalen. Voorkom sowieso persen met ingehouden adem.

Tijdens de coachmeeting zullen we dieper op deze richtlijnen ingaan. Plan deze in via het contactformulier. Heb je nog andere vragen neem gerust contact met ons op

Combineer Zwanger en Fit met:

Stel je vraag aan Coach Linda

Adresgegevens

Team Victrix
Helderseweg 31b
1817BA Alkmaar
06-38633384
linda@teamvictrix.nl

Lesrooster

Woensdag 18.30 – 19.30 uur